eTwinning w Zespole Szkół Katolickich w Śremie: W świecie baśni braci Grimm

0
462
eTwinning w Zespole Szkół Katolickich w Śremie: W świecie baśni braci Grimm
eTwinning w Zespole Szkół Katolickich w Śremie: W świecie baśni braci Grimm

W drugim semestrze roku szkolnego 2016/17 uczniowie Zespołu Szkół Katolickich im. św. Jana Pawła II w Śremie rozpoczęli swoją przygodę z eTwinningiem i wzięli udział w polsko-tureckim projekcie „Ulubione baśnie braci Grimm”.

Nauka języków i poznawanie literatury obcojęzycznej jest jednym z elementów wychowania w duchu międzynarodowego zrozumienia i pokoju. Nauka języka danego narodu i znajomość dzieł, w których wyraża się jego specyficzny charakter, stanowi warunek konieczny dla głębokiego zrozumienia jego kultury.

Taka właśnie myśl przewodnia przyświecała projektowi „Ulubione baśnie braci Grimm”, w którym uczestniczyła klasa 2B GIM. Projekt realizowany był w języku niemieckim w partnerstwie z turecką szkołą Bergama 14 Eylül Anadolu lisesi. Założycielkami projektu były nauczycielki języka niemieckiego, Panie Kinga Żelazowska i Derya Çakar Akgün.

Projekt, którego głównym celem było zapoznanie uczniów z twórczością braci Grimm, przebiegał w kilku etapach. Złożyły się na niego: konkurs pięknego czytania, konkurs plastyczny na ilustrację do ulubionej baśni oraz quizy z wiedzy o baśniach i o Niemieckim Szlaku Baśniowym. Punktem kulminacyjnym było przedstawienie „Kot w butach”, które klasa 2B GIM odegrała przed szkolną publicznością oraz w zaprzyjaźnionym Przedszkolu “Pod wierzbami” i Niepublicznym Przedszkolu im. bł. E. Bojanowskiego.

W przedstawieniu w roli małych słuchaczy wystąpiła również klasa 2C SP pod kierownictwem mgr Krystyny Kaczmarek. W trakcie trwania projektu grupa polska pozostawała w bliskim kontakcie z tureckim partnerem. Uczniowie przesyłali sobie nawzajem zdjęcia, filmy i prezentacje. Współpraca przebiegała wzorowo.

Udział w międzynarodowym projekcie przyniósł szereg korzyści szkole, nauczycielowi, ale przede wszystkim uczestnikom. Uczniowie rozwinęli umiejętności językowe, poszerzyli swoje horyzonty oraz przezwyciężyli barierę językową i strach przed wystąpieniami publicznymi. Praca nad projektem dała im możliwość rozwijania swoich talentów i realizowania ciekawych pomysłów, a jednocześnie była odskocznią od szkolnej rutyny.

Kinga Żelazowska

[pe2-gallery album=”http://picasaweb.google.com/data/feed/base/user/104255705996819409640/albumid/6444055802149457729?alt=rss&hl=en_US&kind=photo” ]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here