Jak biegać, aby stracić zbędne kilogramy?

0
258

W trakcie godziny biegu można spalić aż 1200 kalorii. Żeby przetrwać tak długo trwający bieg i uczynić wysiłek naprawdę efektywnym, należy odpowiednio przygotować się do aktywności i przestrzegać kilku ważnych zasad.

Bieganie to bardzo przyjemna i w gruncie rzeczy prosta aktywność fizyczna. Wystarczy jedynie włożyć wygodne buty oraz strój i jesteśmy gotowi do biegania. Często jednak okazuje się, że z pokonywanym dystansem i osiąganą prędkością, nie idą w parze zgubione kilogramy. Niestety, efektywny trening, który ma przynieść rezultaty w postaci utraty wagi i poprawy kondycji, musi być właściwie zaplanowany.

Jak zacząć?

W trakcie biegania spalanie tłuszczu zaczyna się dopiero po około 15-20 minutach treningu, a wiadomo im dłużej biegniemy, tym więcej spalamy. Naturalnie osoby, które nigdy wcześniej nie biegały nie powinny zaczynać od razu od półgodzinnego biegu – mogą przypłacić to kontuzją, a w najlepszym wypadku zniechęceniem i rzuceniem butów biegowych w kąt. Na początek warto wyznaczyć sobie 20 minut na aktywność, w której będziemy na zmianę przeplatać marsz i bieg. Z czasem, należy zmniejszać dystans, który przemierzamy idąc, na rzecz biegu. Dopiero gdy będziemy w stanie pokonać całą trasę biegiem, możemy myśleć o wydłużaniu aktywności.

Dystans, nie prędkość

Na ilość spalonych kalorii zdecydowanie większy wpływ niż tempo, ma przebyty dystans. To najlepszy system treningowy dla początkujących ponieważ długi i spokojny bieg pozwala organizmowi przyzwyczaić się do takiego wysiłku, a także wyeliminować ryzyko przeciążeń stawów. Długi dystans przebyty w spokojnym tempie da nam taki sam wysiłek energetyczny, gdybyśmy pokonali wytyczoną odległość o kilka minut szybciej.

Interwały dla zaawansowanych

Osoby, dla których bieganie nie jest nowością, ale chcą spalić więcej kalorii i uczynić trening jeszcze efektywniejszym, mogą spróbować biegu interwałowego. Polega on na podzieleniu treningu na części szybkie i wolniejsze, które wykonuje się naprzemiennie. Zmiana tempa przyspieszy spalanie i dobrze wpłynie na wytrzymałość. Poszczególne części powinny mieć taki sam dystans, a różnica powinna polegać jedynie na czasie, w jakim go przebędziemy.

Aktywność pod kontrolą

Jeśli myślimy poważnie o odchudzaniu przez bieganie, na efektywność treningu z pewnością świetnie wpłynie dokonywanie regularnych pomiarów. Urządzenia w formie zegarków będą monitorowały liczbę spalonych kalorii, prędkość i przebyty dystans. Takie urządzenie może być również bardzo pomoce nawet wtedy, kiedy nie zaplanowaliśmy treningu, bo zmierzy nasze kroki w ciągu całego dnia. Jeśli na wyświetlaczu zegarka pokaże się nam informacja, że do przebycia wartości odchudzającej, która wynosi 10 000 kroków brakuje nam tylko kilkaset, może to zdopingować do powrotu z pracy pieszo, a nie autobusem.

Jedzenie przed i po

Bieganie zupełnie na czczo sprawdza się jedynie, gdy planujemy krótką przebieżkę, maksymalnie 20 minut. W przypadku dłuższego treningu, może się to skończyć zasłabnięciem. Dlatego do pół godziny przed treningiem warto zjeść niewielką przekąskę, która dostarczy organizmowi około 200 kalorii. Z kolei po biegu koniecznie trzeba zjeść solidną dawkę białka, która wspomoże regenerację mięśni. Posiłek po treningu należy spożyć najpóźniej do godziny po zakończeniu aktywności.

Artykuł powstał dzięki współpracy ze sklepem RTV EURO AGD

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułW Śremie będzie się działo. Rozmawialiśmy z zespołem Piersi.
Następny artykułKulturalne wędrówki z Biblioteką
Rodowity śremian, z miastem związany całym sercem. Administrator infrastruktury obsługującej portal naszsrem.pl i pasjonat nowych technologii spod różnych znaków. Entuzjasta IT od pierwszego zetknięcia z komputerem. Pierwsze kroki w internecie stawiał jeszcze w czasach dominacji 0202122. Gadżeciarz. Zafascynowany wolnym i otwartym oprogramowaniem. Zapalony kibic sportowy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here